3PL Dynamics Webportaal: Maatwerktools voor Klantgerichte Orderinvoer
Klanten verwachten steeds meer op het gebied van selfservice en willen geen orders meer doorgeven via e-mail of telefoon. Om aan deze behoeften te voldoen, kunt u het proces vereenvoudigen met een EDI-integratie of een klantportaal. Met het webportaal van 3PL Dynamics kunnen klanten zelf eenvoudig FMS- en TMS-orders aanmaken, wat handmatige invoer door uw medewerkers overbodig maakt en inspeelt op de selfservice-eisen van uw klanten.
Order invoer via het webportaal
Via het webportaal van 3PL Dynamics kunnen uw klanten zelf orders insturen, die direct in uw systeem worden aangemaakt. Maar nog belangrijker: deze functionaliteit is genieriek van opzet en kan voor allerlei vormen van invoer worden gebruikt. Dat betekent dat u geheel flexibel en per klant deze invoerformulieren kunt configureren.
Een webportaal formulier opbouwen
Met de orderinvoer functionaliteit loodst u klanten stapsgewijs door het invoerproces. U leidt de klant via diverse stappen (stages) langs verschillende secties (sections) met velden. Het sectietype bepaalt hierbij hoe de velden worden gepresenteerd. Zo kunnen velden worden gepresenteerd in de vorm van een vragenlijst, in twee kolommen (bijvoorbeeld van- en naar-adres) of in een rijen-invoer. Met het laatste is ook de invoer van regels mogelijk op het formulier.
Order-Invoer tot Drie Niveaus Diep
Met de regelinvoer kunt u diepte toevoegen aan uw order-entry. Regels mogen namelijk ook detailregels hebben. En detailregels mogen weer hun eigen details hebben. Zo is het mogelijk om tot drie niveaus diep regels op te geven. Denk bijvoorbeeld aan een transportorder met goederenregels (niveau 1), artikelen op goederenregels (niveau 2) en SSCC-nummers op de artikelregels (niveau 3).
Binnen een sectie kunt u uiteenlopende veldtypes configureren. Bijvoorbeeld voor tekst, telefoonnummers, getallen, datums of het uploaden van bestanden.
U kunt zelf onder andere bepalen wat het opschrift bij deze velden is en welke condities aan de invoer hangen.
Orders direct in 3PL Dynamics
Hoe het formulier er precies uit komt te zien en wat de gebruiker wel of niet in kan voeren heeft u dus volledig zelf in de hand. Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat op basis van de invoer een order wordt aangemaakt. Dit gebeurt door middel van een configureerbare functie, die na de laatste stap in het formulier wordt uitgevoerd. Deze functie kan velden uit het formulier als invoer gebruiken, waardoor er direct een order wordt aangemaakt op basis van de ingevoerde gegevens.
Laat uw klanten zélf nieuwe gebruikers aanmaken
Waar uw klanten geen tijd hebben om u voor iedere opdracht te bellen, heeft u ook geen tijd om voor iedere vraag de telefoon op te nemen. Daarom kunnen deze formulieren voor meer worden gebruikt dan alleen orderinvoer. Het is op dit moment bijvoorbeeld ook mogelijk om in het webportaal als gebruiker zelf andere webportaalgebruikers aan te maken en te beheren.
Of, om een bestaande gebruiker weer uit te schakelen of binnen configureerbare grenzen de toegewezen rollen aan te passen.
Gebruikmaken van Web Portal Forms?
Deze webportaal formulieren zijn beschikbaar voor klanten in de Microsoft Cloud op 3PL Dynamics versie 25.2 of hoger.
Web Portal Forms is een grote nieuwe functionaliteit voor het webportaal, maar is niet standaard inbegrepen in de bestaande webportaalmodule.
Meer informatie? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder!