hamburgerMenu hamburgerMenu hamburgerMenu
mobile bg

Wegtransport: steeds op de goede weg

Kostenbeheersing en kwaliteitsgarantie staan centraal binnen de logistieke dienstverlening. Ook voor uw wegtransport hebben wij een gepaste TMS-oplossing. Ordermanagent, ritplanning, routeplanning en vele andere functionaliteiten zijn voorzien en beheren uw bedrijfsprocessen gedurende het hele traject van de zending. Het inzicht over uw bedrijfsprocessen verbetert waardoor ook uw marges vergroten.

Snel, eenvoudig & overzichtelijk

Of het nu gaat over LTL, FTL of dedicated logistics, dankzij onze software hoeft u gegevens slechts éénmaal in te voeren. Zodra de gegevens in het systeem zitten, verloopt het verdere traject snel, eenvoudig en overzichtelijk. Rechtstreeks vanuit het dossier ondersteunt het systeem alle opeenvolgende stappen terwijl u de gegevens blijft beheren en controleren.

Deze software biedt u een geïntegreerde oplossing met:
  • Hogere marges dankzij kostenbeheersing
  • Koppeling met diverse boordcomputersystemen en APS
  • Optimale planning van zendingen
  • Automatisch genereren van documenten en facturen
  • Snelle berekening van transportkosten
  • Vastleggen (complexe) tariefafspraken
  • Controle en overzicht

Tariefafspraken en facturatie

In het TMS kan u tariefafspraken voor transportopdrachten vastleggen. Op deze manier kan u naast een algemene prijslijst ook werken met vaste tarieven voor specifieke klanten of onderaannemers en kunnen transportkosten snel en automatisch berekend worden voor nieuwe zendingen. Vervolgens kan u deze berekening met één druk op de knop omzetten in een offerte of transportopdracht. Het resultaat is minder fouten en minder administratie!

Indien u met onderaannemers werkt voor de uitvoering van transportopdrachten en hiervoor tariefafspraken zijn vastgesteld, dan toont het systeem u bij een nieuwe zending een overzicht van uw subcontractors. Op deze manier kan u zelf bepalen welke onderaannemer het voordeligst is en wat uw marge hierbij is. Tenslotte kan u een inkomende factuur van onderaannemers eenvoudig controleren door de automatische koppeling tussen transportopdracht, tariefafspraken en factuur.

Gegevensuitwisseling tussen Cross dock depots

Door een snelle en betrouwbare uitwisseling van gegevens tussen cross dock depots en vrachtwagens kan u uw zendingen optimaal plannen. Op deze manier kan u uw goederen zo snel mogelijk leveren en tegelijkertijd uw wagens op de meest efficiënte manier laden.

Documenten

Door onze geïntegreerde oplossing hoeft u gegevens slechts éénmalig in te voeren. Zodra de gegevens over zendingen zijn ingevoerd, kunnen (digitale) documenten (bijvoorbeeld: CMR, laadlijst, manifest, vrachtbrief, etc.) automatisch gegenereerd worden.

Doordat 3PL Dynamics voortdurend wordt doorontwikkeld, komen we niet meer in de situatie dat de software is verouderd en dat na bijvoorbeeld 10 jaar alleen een volledige her-implementatie volstaat. We maken hiermee de stap van registreren naar controleren en beheersen.

Jan Kamphuis - www.amerongen-kamphuis.com

We horen graag van u!
Benieuwd of onze logistieke oplossing aansluit op uw wensen en behoeften? Vraag een gratis demo aan en ontdek zelf de mogelijkheden en voordelen.

Contacteer ons