Omgaan met hoge volumes in e-fulfilment?
Kies voor integratie! Het aantal online bestelde pakketjes blijft stijgen—deze trend heeft in de afgelopen vier jaar zelfs bijna verdubbeld—en dat legt een hoge druk op uw warehouse. Door te integreren met de webshop van uw klant, maakt u het pick- en verzendproces efficiënter en sneller, terwijl u kunt profiteren van bestaande koppelingen in onze standaardoplossing.
Kies voor een integratie
Het aantal online bestelde pakketjes blijft stijgen en er lijkt geen enkel teken te zijn dat dit in de nabije toekomst stopt. In de laatste vier jaar is dit aantal zelfs bijna verdubbeld. Booming business dus. Maar deze aantallen zorgen ook voor een hoge druk op uw warehouse; wanneer u een order binnen krijgt, zult u deze in zeer korte tijd moeten picken en verzenden. In dat geval maakt een integratie met de webshop van uw klant uw proces een stuk efficiënter, sneller en hoogstwaarschijnlijk ook leuker. In Boltrics’ standaardoplossing zijn al verschillende koppelingen aanwezig die van waarde kunnen zijn voor uw organisatie. U hoeft dus niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar kunt profiteren van uw voorgangers uit het peloton.
Shopify
Eén van deze koppelingen die onlangs is gerealiseerd is de integratie met Shopify. Shopify is een softwarepakket op abonnementsbasis, waarop uw klanten hun eigen website kunnen bouwen om via deze weg hun producten te verkopen.
De integratie met Shopify
De koppeling via de DataHub haalt automatisch uw orders op vanuit Shopify. Deze worden vervolgens ingelezen in uw WMS oplossing. Zo wordt er een uitslag in uw systeem aangemaakt met de bestelde producten. Wanneer de complete order is gepickt en gepackt, wordt deze automatisch ‘fulfilled’ en worden de trackingsgegevens gestuurd naar de ontvanger van de bestelde producten.
Minder handelingen betekent minder fouten
Door te integreren met Shopify, heeft u geen manuele handelingen meer nodig om e-fulfilment activiteiten via Shopify af te handelen. Dat betekent dat er ook minder menselijke fouten worden gemaakt in uw proces. Collega’s zien bijvoorbeeld geen belangrijke data over het hoofd en hebben slechts één druk op de knop nodig om een order op gereed te zetten. Zonder dat u zelf handmatig een uitslag hoeft aan te maken, ziet u deze verschijnen wanneer deze beschikbaar is gesteld voor u als logistiek dienstverlener. Wanneer uw proces is afgerond en u de order heeft afgehandeld, meldt uw systeem dit direct terug aan Shopify.
Integreren met WooCommerce en Amazon?
Geen probleem! Naast Shopify, kent 3PL Dynamics ook al bestaande koppelingen via de DataHub met andere platformen en webshops. In totaal staat deze teller al op 125 – ook voor e-fulfilment. Zo bestaat er al een koppeling met WooCommerce, hét webshop platform van WordPress, en kunt u al eenvoudig integreren met Amazon en Bol.com.
Channel Engine
Daarnaast is eenzelfde soort koppeling als die van Shopify aanwezig met ChannelEngine. Ook hierop kunnen uw klanten hun webshop bouwen en hun producten verkopen. Hierdoor kunt u ook voor klanten die met deze en de andere genoemde platformen werken het aantal manuele handelingen in uw organisatie verminderen en zonder problemen omgaan met de grote volumes in uw proces.
Een nieuwe integratie opzetten via DataHub
Wilt u gebruik maken van een bestaande integratie? Of maakt uw klant gebruik van een ander platform en wilt u hiervoor een nieuwe integratie opzetten? Dan kunnen we ook de nieuwe integraties voor u opzetten via de DataHub. Dit biedt de mogelijkheid gegevens automatisch te laten verwerken in uw eigen systeem én dat van uw klanten. Zo kunt u blijven doen waar u goed in bent, zonder dat u personeel kwijt bent aan het handmatig intikken van alle e-commerce orders
Meer weten over een van de koppelingen?
Wil je meer informatie? Vul eenvoudig het formulier in, en we nemen snel contact met je op om een afspraak te maken!